معرفی زبان برنامه نویسی JavaScript
یک مهندس کامپیوتر اگر علاقه مند باشد؛ هیچ وقت با مشکل بیکاری روبرو نمی شود.

وبسایت تخصصی انجمن علمی کامپیوتر مؤسسه آموزش عالی توس

جهت اطلاع از اخبار رویدادها و فعالیت های انجمن کامپیوتر توس، به "صفحه اینستاگرام" و "کانال تلگرام" انجمن در بخش "پیوندهای مهم" مراجعه فرمایید.
.
درباره ما
سخن روز
پیوندهای مهم
پیوندهای روزانه

 

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا می باشد که دارای قابلیت چندالگویی بودن است. این زبان هم شیء گرا بوده و هم امکان برنامه نویسی فانکشنال را برای کاربران فراهم می نماید. اگر بخواهیم زبان های برنامه نویسی موجود در دنیا را از لحاظ میزان فرصت های شغلی موجود برای آنها مقایسه نماییم، در این مقایسه جاوا اسکریپت پس از SQL و جاوا در رتبه سوم قرار می گیرد.
جاوا اسکریپت به صورت عمومی برای طراحی اپلیکیشن ها ایجاد نشده است و معمولا بر روی مرورگر های وب اجرا می گردد و کار آن طراحی و کنترل صفحات وب می باشد. طراحی اپلیکیشن های موبایل نیز با استفاده از جاوا اسکریپت امکان پذیر است اما باید برای ایجاد اپلیکیشن های موبایل با استفاده از جاوا اسکریپت از CSS، HTML و AJAX نیز استفاده نمود.

پلتفرم های مختلفی وجود دارد که در آنها می توان با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک اپلیکیشن موبایل ایجاد نمود که از جمله آنها می توان

PhoneGap، jQuery Mobile و Ionic

را نام برد.

طراحی اپلیکیشن به زبان جاوا اسکریپت یک مزیت عمده دارد و آن هم این است که زمانی که شما یک اپلیکیشن را با استفاده از جاوا اسکریپت تولید می نمایید نیاز به کد نویسی مجزا برای تولید آن اپلیکیشن برای اندروید، ویندوز و iOS نمی باشد و تنها کافیست یک بار کد آن را بنویسید تا بتوانید ان را در تمامی پلتفرم ها اجرا نمایید.

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت:

این زبان یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی می باشد که شما می توانید آن را در چند روز به سادگی بیاموزید.
سریع و موثر بودن.
این زبان در سمت سرویس گیرنده اجرا می شود و این بدان معنی است که به دلیل استفاده نکردن از سرور پهنای باند بهینه تر استفاده می کند یا به عبارتی پهنای باند را ذخیره می کند.
برای طراحی سایت های داینامیک مورد استفاده قرار می گیرد.





:: موضوعات مرتبط: آموزش برنامه نویسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : انجمن علمی کامپیوتر توس
ت :
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات
آخرین مطالب
صفحات
امکانات